DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Bilgisayar Destekli İleri 3 Boyutlu Modelleme Teknikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 310
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı 3D Modelleme ve Render programları ve bu uygulamalarla geliştirilen medya hakkında bilgi ve deneyim edinme. Öğrencilerin yeni tasarım sunum teknikleri ve araçlarını deneyimleyerek yeterliliklerini geliştirme. 3D modelleme uygulamalarını 3DS Max ve Vray programları özelinde öğrenme ve ileri teknikleri bu ortamlarda deneyimleme. Öğrencilerin gelecekteki uzmanlık alanlarındaki terminolojiye İngilizce de hakim olarak kendilerini geliştirmeye yardımcı olma
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, 3DSMax yazılımının ileri kullanim arabirimine hakim olacaktır
  • Öğrenci, bu programı temel modelleme aracı olarak kullanabilecektir.
  • Öğrenci, polygon ve spline modelleme tekniklerini ileri seviyede kullanarak farklı mekansal tasarimlari gorsellestirebilecektir.
  • Öğrenci, 3 boyutlu dijital modelleri yazilim kullanarak hazirlayabileceklerdir.
  • Öğrenci, farklı 3 boyutlu yazılımlar hakkında ileri duzey bilgiye sahip olacaklardir.
Ders Tanımı Öğrencilerin, bilgisayar temelli gösterim mantığını ve dijital ortamda “an” kavramı hakkında bilgi edinmeleri beklenmektedir. Dijital “an” kavramının kullanımı ve kontrolu ile, kamera, kadran malzeme, ışık bilgilerinin bir arada kullanımı dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. Öğrenciler, bu kavramları kontrol ederek, tasarım sunumları yapabilecekleri digital ortamlar oluşturabileceklerdir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Introduction; discussion of basic concepts and terms on visual examples for understanding 3D modeling software and media. The Notion of surface and solid modeling, interface and tools; basic transactions; notion of objects; using and adjusting standard primitive objects. No preparation
2 Drawing and editing basic shapes, lines and typing; editing images and image transformations. Move, scale, rotate commands, copying and cloning shapes. Shape modelling comments, importing shapes. and merging different 2D drawings, editing and extruding. (Announcement of Homework1) No preparation
3 Explanation of loft and lathe concepts; creating, editing and exporting 3d models. Merging, importing, and exporting models. Concept of Group, Frozen and Hidden object. The variable section design methods with loft. Copying, cloning, editing sections in loft command. Concept of normal, controlling and changing normal of lofted objects. No preparation
4 Notion of Surface network, creating model tree (Submission of HW1, Announcement of Homework2) No preparation
5 Polygon modelling techniques, vertex and edge controllers. No preparation
6 Polygon modelling techniques, face and element controllers. (Submission of HW2, Announcement of Homework3) No preparation
7 Polygon modelling techniques, bridge controller. Using a 2D drawing as a part of a 3D Model. Advanced modifiers for shape based objects, advanced modeling commends, Boolean command, Union and intersection commends. (Submission of HW3, Announcement of Homework4) No preparation
8 Concept of 3D modifiers, spherify, smooth and tessellate commands. Redesign of an object which is designed using former techniques. ((Submission of HW4, Announcement of Homework 5) No preparation
9 Concept of 3D modifiers, twist, taper, bend, smooth, auto smooth, turbo smooth. Notion of simple rendering No preparation
10 Mid-term Application. No preparation
11 Material Concept, Architectural materials, Engine based materials, multisub materials (Homework6: Design an outdoor scene includes trees, meshes, grass, etc.) No preparation
12 Camera Concept, Key frame concept, using timeline, practicing key frame animation with a camera. Basic rendering facilities. Materials, differences between one sided two sided materials. Light and camera controls for different environments. (Homework7: Assign camera to HW6 for sequence and animation rendering) No preparation
13 Merging former designs to one scene, assigning materials, adding and removing objects, grouping, ungrouping freezing object for material assignment. Adding, turning on and off lights. Camera controllers for sequences. (Homework8: Merge three of former homework elements into one file, add lights and cameras, assign materials, and render the scene) No preparation
14 Camera controllers for sequences and motion, concept of animation No preparation
15 Rendering a sequence and animating a scene with different light attributes. No preparation
16 Rendering a set up scene using lights and different cameras in different render engines. Final Project Application / Date will be announced at the end of the semester
Ders Kitabı Örnekler ders notu olarak temin edilmektedir
Önerilen Okumalar/Materyaller Okul kütüphanesinin kaynakları arasında bulunan Türkçe ve İngilizce Kaynaklar kullanılabilir, bu kitaplardan içinde örnek sahne CD’leri olanlar tavsiye edilmektedir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
1
13
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
3
Final Sınavı
1
4
    Toplam
100

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. 

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest